Tuesday 22 March 2016

Prirodno farbanje Jaja




Priblizava nam se prvi Uskrs pa sam eto pocela planirati i mastati
na koji nacin cu ofarbati jaja i urediti sto a zatim i koje kolace cu praviti.

Ova godina je posebna imam snahu (vjerenicu moga sina ) Svedjanku pa sam joj obecala 
pokazati nase obicaje i prenijeti znanje .Moja svekrva je mene svake godine
 za Uskrs i Bozic obradovala sa kutijom domacih kolaca ,fina tradicija 
 koju namjeravam nastaviti ...

Ali da se vratim na farbanje jaja, vidim da je internet preplavljen
slikama i idejama ali mene nesto vuce na ono staro izvorno farbanje.

Divni su ti stari obicaju koji se polako i zaboravljaju i e vo moj doprinos
da se ne zaoravi kako i cime su se farbala jaja dok nije bilo boja i slicica.

Žuta 

U 250 ml vode stavite žličicu šafrana. Pošto je pravi šafran skup, alternativno se za žutu boju mogu koristiti kurkuma, listovi kruške ili kamilica. U tom slučaju kurkumu/listove kruške/kamilicu kuhajte u pola litre vode.

Narančasta

Naribajte mrkve (5-6 komada) te ih prelijte s malo vode i ostavite da odstoji nekoliko minuta. Potom prokuhajte u 250 ml vode i dobit ćete lijepu prirodnu narančastu boju.

Plava

Nasjeckajte i istucite listove crvenog kupusa. Potom ih prokuhajte u pola litre vode.

Ljubičasta

Ljubičasta boja može se dobiti iz sušenih borovnica koje je potrebno prokuhati u 250 ml vode (što više borovnica to će boja biti intenzivnija).

Crvena

Naribajte 2 do 3 korijena cikle te ih prokuhajte u litri vode.

Smeđa

Tradicionalno za bojanje se koriste se ljuske luka koje daju smeđe narančastu boju. U litri vode prokuhajte ljuske luka (količina ovisi o željenom intenzitetu).

Zelena

Za zelena jaja najbolji je svježi špinat. Grubo ga nasjeckajte i istucite te prokuhajte kao i prethodne sastojke.

Uzorci na jajima

Ako ne želite obojiti cijelo jaje, prethodno limunovim sokom po ljuski nacrtajte željene uzorke. Ostavite jaja da se osuše te ih uronite u boju. Uzorke možete dobiti i korištenjem vunenog konca, tkanine i gumenih traka.
Jaja i sastojci se stavljaju u isto vrijeme u hladnu vodu i kuhaju dok jaje ne postane tvrdo kuhano. Kad voda zakipi, smanjuje se  intenzitet kuhanja i tako se jaja kuhaju još desetak do petnaest minuta. Nakon kuhanja, posuda sa kuhanim jajima  (zajedno sa usitnjenim biljnim sastojcima) skida se sa štednjaka i ostavlja poklopljena poklopcem ili krpom preko noći. Tek sutradan jaja se vade, suše i premazuju.

Potrebna oprema

  • broj lonaca koji ovisi o tome koliko različitih boja želimo
  • ocat kojim ćemo fiksirati boju
  • komadić slanine ili maslaca koji jajima daje sjaj te odgovarajući prirodan sastojak
  • biljni sastojci kojim želimo obojiti pisanicu

Jaja na slikama su kupljena u Budimpesti .






3 comments:

  1. Divan post Dragana.Jako mi se dopada grana krive vrbe koja visi sa plafona.Super ideja.Čuvam post na Pinterestu / CreativaCale Creativa Cale /good recipes.Svrati tamo imam dobrih stvari sačuvanih.Pozz
    p.s.Da li ti je je snaja kreativac kao ti? Moja parižanka nije :)

    ReplyDelete
  2. Jutro Cale ,grana je od zacaranog ljesnjaka imam veliki grm u vrtu ,eh da si mi blize .. Naravno da cu svratiti ..pratim ja sve ... ;) Ljubim i ugodan dan

    ReplyDelete
  3. Ideje su divne,... Moram priznati neke sam prvi put cula.Hvala

    ReplyDelete

Hvala na komentarima